Stacks Image 248

Jubileumboeken


Viert u binnenkort een jubileum? Wilt u laten zien waarop medewerkers
trots mogen zijn? Wat is er dan leuker om een speciaal boek te maken waar over elke pagina de adem van uw organisatie ligt? Een jubileumboek is een tastbaar cadeau met allure. Voor nu en voor later.

Naar onze maatstaf mag een corporate biography of een historische schets niet een duffe geschiedenisles zijn van jaartallen en gebeurtenissen die verder weinig tot niets uitdrukken van de aard en het temperament van de organisatie. Elke pagina moet
boeiend zijn. Zowel in woorden als in beelden. Wat voegt een foto of een verhaal toe? Welke emotie of welk gevoel maakt het los? Verbazing? Een lach? Een glimlach? Ontroering? Melancholie? Is het een feestje van herkenning?
Guinevere werkt niet met tekstschrijvers. We willen geen tekst, we willen verhalen. Onze (roman)schrijvers zijn verhalenmakers pur sang die excelleren in helderheid en stijl, compositie, ritme, bondigheid, inhoud en vertelvaart.

Guinevere ontwikkelt met u de opzet voor uw boek. In heldere lijnen, duidelijk en overzichtelijk. Dat kan bijvoorbeeld aan de hand van tien bepalende momenten die uw onderneming of organisatie hebben gekleurd. Natuurlijk komen daarbij de glanzende momenten aan bod. De deals. De inventiviteit. De groei. De overnames. De beursgang. Een nagelnieuw bedrijfspand. De euforie. De overtuiging. Het belang van plezier. Alles waar u fier op bent.
Maar u wilt een boek met reliëf. Hoe kun je een bergtop herkennen zonder ooit in het dal te hebben staan? Dan kunt u ervoor kiezen om ook de momenten mee te nemen waarop het minder florissant ging. Wat kwam er los in tijden van crisis? Hoe zorgde de kracht, vitaliteit en kwaliteit van de medewerkers voor een ommekeer? Wat zijn de meest treffende illustraties en verhalen van de daadkracht, de offers, de pijn, de briljante oplossingen en het geloof in betere dagen? Wat zijn de geleerde lessen? Hoe heeft de crisis het bedrijf van nu beter gemaakt?

U kunt ook het jubileum als aanleiding zien voor een themaboek, dat in directe of indirecte zin over uw product of dienst gaat. Of: u maakt een serie portretten van uw klanten. U bent bijvoorbeeld een softwarebedrijf en u wilt weten wie uw gebruikers zijn. Wat ze denken. Wat ze dromen. Hoe ze werken. Wat ze van uw product en het zakendoen verwachten. Voor uw eigen medewerkers, maar ook voor uw klanten — om zo het signaal af te geven dat uw onderneming of organisatie
luistert. En anticipeert. Klanten onderling kunnen dan weer van elkaar leren, en uw organisatie is de bindende factor.

Zo kunnen we nog allerlei andere mooie concepten bespreken. U wilt een boek. En wij willen het graag voor u maken.